lördag 6 oktober 2012

Trickträningskurs

Idag har jag varit på trickträningskurs med Russlan borta i Linneryd. Jag har aldrig gjort något liknande förut så det var ganska intressant att lära sig hur man först börjar och hur man förstärker beteendet. Russlan skötte sig utmärkt men var väl inte sådär jätteintresserad av godis så jag måste försöka hitta en belöning som gör det värt att jobba. Vi började med att lära hästarna "puss" vilket Russlan fattade på 3dje försöket sen var det inte roligt längre ;) Sedan gick vi vidare med att försöka hitta ett trick som hästarna hade lätt för och tyckte var roligt. Jag trodde att Russlan skulle ha lättast för att buga men det var stegringen som var hennes grej. Vanligtvis brukar man absolut inte börja med det men eftersom Russlan erbjöd jättefina samlade stegringar så fortsatte vi på det spåret.

Både jag och Russlan är helt slut nu men i morgon är det fortsättning på kursen så det ska bli riktigt roligt!

Tyvärr fick jag inga bilder idag men ska försöka fota lite i morgon.


Såhär vackert var det i morse.

Nästan framme i Linneryd

2 kommentarer:

  1. Haha inte förvånad - stegra absolut hennes grej ;)

    SvaraRadera
  2. Ja hon gillar det hihi nu finns en film på hur det kan se ut också :)

    SvaraRadera