söndag 7 oktober 2012

Trickträning dag 2

Idag är både jag och Russlan helt slut. Kursen har varit jätterolig och givande men också väldigt påfrestande mentalt. Idag fortsatte vi med att befästa stegringen och hon börjar förstå att hon ska stegra även med väldigt lätta hjälper men jag måste vara tydligare med att det är handkommandot hon ska följa och inte själva trycket på benet. Idag var hon jättehärlig och väldigt connected så jag vågade till och med att prova lite liberty på ridbanan när det var två andra hästar där inne (varav en helt ny), visst hon var inte superkoncentrerad på mig men hon stannade ändå kvar vilket jag anser är ett helt fantastiskt betyg. Vi provade även stegringen i liberty och det tyckte jag nästan gick bättre :)





Elin och Sune är verkligen superlearners och hon fick Sune att lära sig alla trick de försökte sig på. Det bästa med hela helgen var att på 2 h (knappt ens det) fick hon honom att lägga sig helt utan problem. Här kommer en liten film på det :)



Detta kallas spagat:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar