söndag 18 november 2012

Kurs i Dövestad

Både mamma och jag har haft en kanonhelg! Quamar har fått en helt annan hållning och fått bättre balans. Mamma har hittat en hel del knappar i ridningen och sista lektionen idag såg hur trevlig ut som helst! TTeam i kombination med Akademisk Ridkonst verkar göra under för dem!


Både Russlan och jag var rätt spända och lite nervösa första dagen så det gick inte sådär superbra men Eva fick fart på mig och mot slutet hittade jag tillbaka till tekniken lite. Eva gillade inte att jag skulle köra i repgrimma så hon ville att vi skulle träna med bett så nu ska jag försöka få Russlan att acceptera det. I vilket fall så kan vi ju inte tävla utan bett... Andra dagen var Russlan superduktig!


Russlan fick också en lektion i TTeam och det var väldigt givande!



Jag fick också den stora äran att få en lektion med en av Evas tävlingshästar. Det var verkligen superhäftigt att få tömköra en så utbildad häst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar